Alternatieve training | Bouw je eigen piramide

Bij Piramides denk je al snel aan de oude Egyptenaren. Zij bouwden de piramides die ik meestal voor me zie als wij het hierover hebben. Maar de echte bouwmeesters zijn te vinden in Peru waar veel meer soorten en varianten van piramides te vinden zijn in alle soorten, maten en varianten. En dat maakt het lopen meteen ook een stuk interessanter.

Dit weekend ga je aan de slag met een primadeloop, maar je kiest zelf of je dat in tijd doet, in afstand, heuvelop (of juist af) of in snelheid. En doe eens heulemaal gek: combineer.

  • In duurloop tempo: 2 – 4 – 6 – 4 – 2 minuten hardlopen in D3 tempo met 2 minuten dribbelpauze tussen het hardlopen.
  • Of na goed inlopen: 100 meter – 200 meter – 300 meter – 400 meter – 300 meter – 200 meter – 100 meter versnellen met 1 minuut rust
  • Bergop: 1 minuut omhoog – 2 minuten – 3 minuten – 4 minuten – 3 minuten – 2 minuten – 1 minuut met wandelpauze tussendoor. Het fietspad omhoog naar Groesbeek leent zich daar uitstekend voor.
  • Voor de diehards: 30 seconden snel omhoog – 1 minuut – 1 1/2 minuut – 2 – 1 1/2 – 1 – 30 seconden met 1 minuut wandelpauze fietspad bij Groesbeek omhoog.

Kortom: go nuts en deel jouw piramideloop hieronder met ons. Kunnen we die in de zomer uitproberen of in de training als we na de vakantie weer gestart zijn.

Alternatieve training | Bouw je eigen piramide

Geef een antwoord

Schuiven naar boven